Pàgina d'inici > Uncategorized > Una altra Travessia Nocturna (i II)

Una altra Travessia Nocturna (i II)

9 09UTC Juny 09UTC 2009 Deixa un comentari Go to comments

Abandono?? De veritat que em va passar pel cap. No anava massa preparat per al fred i l’aigua, em quedaven prop de 3 hores i la temptació existia però de seguida vaig descartar l’opció. El més important era fer quilòmetres, mai he abandonat una cursa (espero poder dir-ho durant molt de temps) i passava de plegar. A partir d’aquí vaig anar pensant en apretar al màxim per aprofitar el temps de llum que quedava. Cada vegada feia més fred, plovia i feia vent i al final vaig haver de parar a posar-me els manguitos. Amb això, la gorra i les ulleres ho podia anar suportant. A més, el ritme que portava era bo i vaig poder agafar i superar algun company.

Encara sense frontal, tot i que en alguns trams emboscats feia una mica de falta, vaig arribar al refugi de Clotes, gelat però satisfet (em pensava que estava bé fins que he vist les fotos ;-).

Quina careta, faig una mica de pena, però havia passat molt de fred.

Quina careta, faig una mica de pena, però havia passat molt de fred.

Com s'agraïa el recer i el café calent (res de Terry!)

Com s'agraïa el recer i el café calent (res de Terry!)

Un caferet i a continuar, ja amb menys fred, quasi sense aigua i amb el frontal al cap, encara que vaig tardar encara una mica a engegar-lo. Aquí ja me notava molt bé, avançava a molt bon ritme i cada vegada em quedava menys. A més havia mirat el rellotge i sabia que superaria per bastant el temps de l’any passat, pensava arribar sobre les 5h30′.

Havia canviat el vent, ara bufava de nord (i fort) i la Lluna ja havia sortit a saludar-nos i guiar-nos. L’espectacle era fabulós, les vistes de sempre i a sobre una tempesta de llamps a l’horitzó, llàstima que no hi havia massa temps per gaudir del cel i el terreny recomanava abaixar la vista i fixar-se en on posaves els peus. Però era tot massa bonic i tocava una mica de patir, aquesta vegada en forma de pèrdua prop del Mas de Maraco. Estava ja en l’últim esforç abans de la baixada i em va desaparèixer el camí. Quina emprenyada vaig agafar!

De tornada al camí, i després de 5 minuts de donar voltes a tornar a pujar i preparant-me per a la baixada, que ja havia decidit que faria molt concentrat però poc a poc, minimitzant el risc de caigudes, calambres i accidents. Tot i aquestes precaucions, vaig trencar-me una ungla del peu, vaig estar 3 o 4 vegades a punt de caure i vaig rellissar 3 o 4 vegades més. Només pensava en la pista cap a Paüls, que l’any passat se’m va fer eterna però que aquest any sabia que seria molt més curta.

Les llums estaven molt prop, ja tornava a tindre calor i sabia que estava en la 13a posició i l’alegria va acabar de ser completa quan vaig mirar el rellotge: 5h1x’!!!! Vaig flipar, faria gairebé 45 minuts menys que l’any passat, 1 min/km de rebaixa. Va ser un d’aquests moments que expliques quan li vols fer entendre a algú perquè t’agrada tant córrer. L’emoció t’arriba a tot arreu, els ulls s’humitegen, estàs a un núvol. Última corva, pujada d’escales i final. Indescriptible.

El post cursa tant agradable com sempre, comentant la jugada amb tothom, alegrant-te pels resultats dels companys, amics i coneguts, dutxa “reparadora”, pà amb tomaca, pernil, formatge… el de sempre.

Aquest any la nit continuava i vaig haver de marxar ràpid cap al poble on feien l’elecció de la Reina de Festes i havia d’acompanyar a la nostra pubilla. Visita a la festa de la Lluna i finalment, a les 4 tocades entràvem a casa. Un gran dia/nit que espero poder repetir durant molts d’anys.

Més fotos del Refugi de Clotes aquí.
Categories:Uncategorized
  1. Encara no hi ha cap comentari.
  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari

